Infantky

Výstava Infantky Aleny Adamíkovej v Galérii mesta Bratislavy bude nielen svedectvom rokmi potvrdzovaného programu maliarky ale aj náznakom z nového kurzu z jej doteraz známej maľby. Dá sa povedať, že od ukončenia Vysokej školy výtvarných umení v Bratislave na Katedre maľby v roku 1997, cielene krúži okolo jednej a tej istej otázky. Pýta sa, či dnešný portrét v jeho tradičnej podobe – predovšetkým maľovaný obraz na plátne, má ešte nejakú výpovednú a umeleckú hodnotu. Či nie je len predmetom chráneného skanzenu, ponukou antikvariátov, alebo niečoho, čo sa vezie na vlne nostalgickej retro módy.
Výstava Infantky je nielen obhajobou súčasného portrétu, ale bude aj maliarskou úvahou o tom, ako ustáť obrazový pretlak mediálneho sveta. Hľadanie portrétu u Aleny Adamíkovej ide cestou konštruovania konkrétnej podoby takmer ako imaginatívno-fantazijnú predstavu, s vlastným vizuálno symbolickým a s alegorickým systémom. Tatko môže premýšľať nielen o portrétovanej, ale aj o univerzálnejšej reflexii sveta, či ľudského bytia v čase a priestore, alebo dokonca o maľovaní ako zrkadle jej samej.
Výstava Aleny Adamíkovej v Galérii mesta Bratislavy bude nielen prezentáciou zavedenej autorky mladšej strednej generácie, ale aj tej, ktorá prináša v tradičnom žánri maliarskeho portrétu jeho aktualizáciu a nutný nepokoj. Lebo o tom by súčasnému umeniu malo ísť - nepriživovať sa na mainstreamových modeloch, ale nakročiť tam, kde to buď nikto nečaká, alebo je príliš horúco.